Loading the content... Loading depends on your connection speed!

TEL. 933 192 397

#ÒperaGlam

operaglambannerespecific

Després de tres anys Òpera de prop fa un pas més per convertir-se en el Cicle Òpera Glam. Mateixa filosofia, reivindicar la proximitat de l’òpera al públic, i nova aportació, la d’un director o directora que plantejarà un joc escènic a l’espectador i, alhora, potenciarà la creativitat dels intèrprets.
Preus populars per difondre el gènere de la lírica. Artistes professionals que, excepcionalment, estan a tocar del públic, al qual es prega que vingui mudat com en els millors coliseus operístics europeus.

 

 

 

programacio


 

Marta fiol sempre ha apostat per interpretar repertoris poc coneguts, donant sovint una dimensió escènica als seus recitals, per a emfatitzar a connexió emocional amb l’oient–espectador. En aquesta ocasió , amb “Sequenza, o la desestructuració d’una diva”, assistim a una proposta de la mà del director català Joan Mª Segura.  Hem volgut” despullar la diva” . Hem volgut viatjar cap a la seva essència, en un trajecte a través de la seva desestructuració, per trobar-nos amb allò que rau al seu origen: l’emoció, el so, la veu, la música.

“SEQUENZA”. O la desestructuració d’una diva.

22 de novembre 2016

Marta Fiol, intèrpret

Joan Mª Segura, director

 

 

 

martafiol


Santiago Rusiñol fou el principal promotor d’un nou art que naixia a finals del segle XIX: El modernisme. Des del seu “Cau ferrat” de Sitges, no dubta en erigir-se ell mateix en apòstol d’aquest nou art utilitzant les seves Festes Modernistes com a mitjà de difusió. En el seu discurs, s’hi banya música escrita per alguns dels seus textos que varen ser musicats.

Apel·les  Mestres en canvi, Gaudí d’aquest nou art des de la calma del jardí de casa seva. Reclòs uns quants anys per culpa d’un compendi de malalties, veu com passen pel seu domicili tota la “flor i nata” cultural de l’època i això li produeix una satisfacció quasi tant gran com tenir cura de les seves flors.

 

Rusiñol a escena, Apel.les Mestres al jardí. Música modernista.

13 de desembre 2016

Griselda Ramón, soprano
Àlex Jordi, piano

Jesús Fernández, escena

 portada-rusinol-a-escena-mestres-al-jardi2


Una dona a l’ escenari. És potser María Barrientos, la cantant d’òpera barcelonina a qui Granados va dedicar l’ Elegia eterna? O és Clotilde Godó, la dona que l’esperava a Tiana quan Granados va perdre la vida a bord del ferri francès Sussex, tornant amb la seva esposa d´estrenar Goyescas al Metropolitan Opera House de Nova York? No ho sabem. Ella, però, ens acostarà a l’univers d´algunes de les cançons de Granados, de Falla i de Rodrigo. Un joc escènic irònic i estilitzat que recrea tres autors i tres estils. Hi contraposem diversos mons: la fina ironia de les quatre cançons de Falla sobre textos anònims i populars, el món de Rodrigo amb els poemes també anònims de l’antologia de Juan Vasques, i el Granados de les tonadillas de majos y majas amb de les desafortunades lletres de Periquet, de les canciones amatorias, amb lletres de Lope de Vega i de la mirada catalana dels textos d’ Apel·les Mestres i la Comtessa de Castellà. 

Tonadillas, madrigales i periècies.

21 febrer a les 20:30h

Anna Feu, soprano
Berta Brull, piano

Oriol Genís, escena

 tonadillas web


Els compositors d’òpera ens han subjugat  sovint  amb personatges de dones mortíferes que trenquen les convencions. Nosaltres hem volgut posar l’accent en el que tenen també d’antiheroïnes en un recital aconvencional barrejat amb textos de dones que ens ofereixen un punt de vista personal.

Fatal dona fatal

(frega – recital).

28 de març del 2017 a les 20:30h 

Núria Dardinyà , Soprano

Manuel Ruíz, Piano

Oriol Guinart, Actor

Oriol Genís,  Direcció i dramatúrgia

Col·loqui al finalitzar la funció “La feminitat, un espai de confrontació” a càrrec d’Oriol Genís, actor i director.

 

fatal-dpna-fatal 

Share
Mobile version: Enabled