Loading the content... Loading depends on your connection speed!

TEL. 933 192 397
Presentació temporada 17/18

El Teatre Eòlia va presentar el passat 21 de setembre la seva segona temporada sencera (i estable) mostrant que estan creixent cada dia més. La seva aposta continua sent pels creadors i intèrprets emergents i el Teatre Necessari, fent referència a tot el que té a veure amb la memòria, la identitat, els fets silenciats, les persones excloses, el teatre documental i les històries que s’han de saber.

La Mostra de creadors/intèrprets emergents enceta la temporada i comptarà amb dues obres molt properes i centrades en els sentiments humans: Un i un, no sempre són dos (del 28 de setembre a l’1 d’octubre), que parla sobre la pèrdua de la parella i com s’afronta; i Entre (del 5 al 8 d’octubre), obra que tracta de la memòria silenciada.

Seguint la temporada, trobem El CID de Pierre Corneille (del 19 al 22 d’octubre) i La casa de Bernarda Alba (del 25 al 29 d’octubre) de Federico García Lorca, dues obres contextualitzades en temps passats però que tracten temes que remouen consciènces actuals. En aquests espectacles els personatges femenins són claus, com també ho són en 90 Minutos (del 16 al 26 de novembre) amb Cristina Vallribera de protagonista, i L’esfondrament de la casa Usher (del 16 al 26 de novembre), obra creada a partir dels textos d’Edgar Allan Poe i interpretada per Núria Montes.

La programació també inclou comèdia, amb la proposta de Paco Mir que ens mostra una adaptació fidel al contingut i al llenguatge dels contes de Pere Calders amb Invasió Subtil (de l’1 al 5 de novembre). Una altra proposta la trobem amb T.I.C.S Secret Technology Improvisation Company (11 i 12 de novembre), un “arriscat” espectacle d’Improvisació teatral de la cia Discret Impro, que vol connectar públic i actors.

El Teatre Necessari és el tret característic del Teatre Eòlia i la seva temporada, de la qual formen part obres com KHÂLID. L’heroi cosmològic (del 29 de novembre al 2 de desembre), CINCO TONOS DE AZUL (del 14 al 16 de desembre), Les associades al club dels ÚTERS PENEDITS (del 8 a l’11 de març) o El rey del Gurugú (del 4 al 15 d’abril). Tots aquests són espectacles que giren al voltant de temes reals que es troben a la nostra societat i que ens toquen de ben a prop com la immigració, l’embaràs, el dol o la innocència.

Cicle #MondayMonday

El que va començar sent una sèrie de concerts de petit format inspirada en el món dels musicals i una manera diferent d’apropar-se a les peces més conegudes del gènere, s’ha fet gran. En aquesta edició va més enllà, i portarà alguns dels seus millors concerts al Teatre Poliorama sota el nom de #BigMonday.

MondayMonday està pensat per a tot tipus de públic: tant per als amants del musical, que podran viure’l d’una manera més propera i intensa, com per aquells espectadors i espectadores que es vulguin iniciar en aquest gènere tan popular des de la distància curta.

Aquest any comptarà amb Carlos Gramaje el dia 11 de desembre, Toni Vinyals el 12 de febrer i Judith Tobella el 5 de març. Un any més, aquests grans artistes estaran acompanyats pels finalistes que surtin de la Marató de SoliSteS MondayMonday.

El Teatre Eòlia acosta l’òpera a tots els públics

El cicle #ÒperaGlam reivindica la proximitat de l’òpera amb el públic i també la mirada d’un director o directora que plantejarà un joc escènic a l’espectador i, alhora, potenciarà la creativitat dels intèrprets.

Preus populars per difondre el gènere de la lírica amb artistes professionals que interpretaran peces de Verdi, Puccini o Mozart, entre molts d’altres.

I moltes més activitats!

El Teatre Eòlia vol ser un centre cultural de proximitat per la gent de Barcelona, per això participa i organitza múltiples activitats. 

Una d’elles és el Grup de recerca, una col·laboració entre professionals i estudiants d’Eòlia Escola Superior d’Art Dramàtic que implica un procés d’investigació i creació culminant en la mostra del material teatral generat, i compartint les hipòtesis i les conclusions de la recerca amb el públic. D’aquesta manera es proposen reflexions i experiències que es complementen amb l’espectador.

Una altra acció serà la que el Teatre Eòlia celebrarà el dia 3 de desembre, Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, un “Vermut sense límits”. Serà una mostra escènica de peces curtes basades en la improvisació on hi participaran integrants membres del projecte Teatre Sense Límits de l’Escola Eòlia i del Grup ACELL (Federació Catalana d’Esports per a Disminuïts Psíquics).

També, aquest any, Eòlia és l’espai escollit per programar les peces guanyadora del Festival Mostra’t, que formarà part de la programació del Teatre Eòlia de l’1 al 4 de març i, a més, el mateix teatre també mostrarà l’exposició de fotografies del projecte Ma’isha, una acció per donar cobertura al col·lectiu femení i adolescent pakistanès.

Share
L’ICUB crea una línia de subvencions per fomentar la creació de projectes artístics emergents d’arts escèniques
  • Les companyies d’arts escèniques emergents es podran assegurar recaptar l’import equivalent al 75% de l’ocupació de la sala
  • A més, durant el mes de setembre, estaran obertes altres quatre convocatòries d’ajuts per a entitats del sector cultural de la ciutat de Barcelona
  • Enguany, per primer cop, també es podran acollir sales de cinema a dues línies d’inversions com ja ho fan altres espais culturals

 

L’Institut de Cultura a través de la seva línia de subvencions, obre convocatòria per a un nou ajut adreçat a les companyies d’arts escèniques emergents. L’objectiu principal d’aquesta subvenció, dotada de 260.000€, és facilitar que les noves companyies s’atreveixin a donar el pas per accedir als teatres de la ciutat i alhora afavorir que els teatres siguin receptius als nous projectes.

Les companyies a les quals s’adreça l’ajut han d’haver fet com a mínim un espectacle professional però no han d’haver exhibit més de dos produccions a la ciutat de Barcelona, i rebran una ajuda corresponent a la diferència entre la recaptació de taquilla obtinguda i el 75% de la ocupació possible de la sala.

Per tal d’acollir-se a aquests ajuts, la companyia ha de disposar d’un contracte real amb una sala de teatre de Barcelona amb un aforament màxim de 300 butaques i ha de representar les funcions un mínim de 4 dies i un màxim de 28. A través de la subvenció, l’ICUB li assegura a la companyia els ingressos (segons condicions del contracte) del 75% de l’ocupació sempre que ompli un mínim del 25%.

Un cop realitzada la representació s’abonarà l’import de la diferència entre l’ocupació realment realitzada (sempre que superi el 25%) i el 75% potencial, al preu de l’entrada efectivament cobrat, fins a un màxim de 12.000€ per companyia, sempre i quan les seves despeses d’explotació de l’espectacle siguin superiors.

Més ajuts i més ben adaptats al sector de la cultura

Aquesta nova convocatòria se suma a les subvencions específiques que ja es convoquen des de l’ICUB, i que suposen un augment de la inversió en el desenvolupament cultural de la ciutat alhora que treballen amb la finalitat de satisfer les necessitats de les diferents realitats del sector.

En aquesta línia, durant el mes de setembre i octubre -cada convocatòria té unes dates diferents dins d’aquest període-, també estarà oberta la convocatòria per demanar els ajuts sobre l’import equivalent a la quota líquida de l’IBI (dotada amb 500.000 €) i les diferents línies d’inversió per a rehabilitació, inversió i adequació d’equipaments (ateneus, espais culturals independents, cinemes, llibreries i locals de música en viu), als quals es destinaran 1.500.000 €.

Noves subvencions al sector del cinema

Per primer cop, tant les subvencions referents a l’IBI com les previstes per la millora d’equipaments, també estaran adreçades als cinemes de la ciutat amb un màxim de 5 sales d’exhibició. D’aquesta manera, amb aquesta normativa l’Institut de Cultura tanca el cercle dels diferents sectors: hi podran accedir els teatres, els ateneus, les sales de música, les llibreries i ara també els cinemes.

 

Share
Convocatòria Mostra’t 2017

Dins la seva línia de suport a la creació i a les arts escèniques, el Centre Cívic Parc Sandaru convoca la VII edició del MOSTRA’T, amb l’objectiu d’oferir la SALA SANDARU com a espai d’exhibició per a companyies emergents interessades en presentar la seva obra davant de públic i professionals del sector.

A partir de votació popular, i de la decisió d’un jurat constituït i vinculat amb el centre cívic i el món del teatre, s’atorgaran dos premis.

Premi Públic: Dotació econòmica de 200€.

Premi Mostra’T: Aquest consistirà en formar part de la programació durant 4 dies (de l’1 al 4 març) al TEATRE EÒLIA, la possibilitat d’establir-se com a residència del gener al juliol del 2018 al Centre Cívic Parc Sandaru, actuar amb un nou espectacle dins el Mostra’T 2018, a més d’una dotació econòmica de 400€.

El veredicte  es donarà a conèixer el mes desembre del 2017, en un acte de cloenda a la Sala Sandaru.

Podeu consultar les bases a la pàgina del MOSTRA’T 

Share
NOMÉS 3 DIES al Teatre Versus

NOMÉS 3 DIES va sorgir de la primera Mostra de Creadors Emergents la passada temporada 2016-2017. Va ser el treball de final de carrera de Victòria Boixadera, ex-alumne de l’escola superior d’art dramàtic Eòlia.  Gràcies a l’èxit que va tenir ara podreu veure el musical NOMÉS TRES DIES al Teatre Versus del 13 de desembre al 28 de gener. 

NOMÉS TRES DIES
L’Edgar és escriptor. Un escriptor que no escriu, que no es mou. Un artista desil·lusionat pel món que l’envolta. Un creador que no té forces ni ambició per crear. Un escriptor que no escriu, que no es mou.

Que no viu.

Incapaç de pensar en el demà. Incapaç d’entendre que el nostre temps és limitat i que, quan menys t’ho esperes, s’esgota la sorra del rellotge. La mort no truca. Es presenta sense avisar. I sega tots els demà per venir.

L’Edgar és escriptor. Un escriptor que rep sobtadament la visita de la mort. I aquesta li dóna tres dies. Tres dies. Tres dies per aprendre a viure. A aprofitar el temps. A prendre decisions. Tres dies per fer allò que no has pogut fer la resta de la teva vida. Tres dies per assolir la gesta més gloriosa de totes: Deixar petjada, demostrar que has existit, que has estat fidel a tu mateix i, amb sort, poder trobar l’autèntica dignitat. I poder morir en pau. Tenim un temps limitat. S’esgota la sorra del rellotge. I la mort mai no truca.

FITXA ARTÍSTICA
Direcció: Victòria Boixadera
Dramatúrgia: Marcel clement
Música de: Mateu Bauçà
Lletra: Marcel Clement
amb
Tasio Acezat
Anna Mestre
Marcel Clement

Share
Mostra d’Intèrprets Emergents

Ja arriba la Mosta d’Intèrprets Emergents d’enguany i  encetem amb el taller de final de carrera dels alumnes que enguany es graduen en interpretació.

DETERGENT, SOMNÍFERS I HUEVOS RANCHEROS és un espectacle adaptat i dirigit per Pau Carrió a partir de contes de Lucía Berlín.

Dones de fer feines, infermeres, recepcionistes, alumnes, germanes, mares, àvies, amigues, amants… Moltes veus en una sola dona i moltes dones en una sola veu.

Lucia Berlin escriu des de les sales d’espera dels hospitals o mentre treballa netejant cases, a l’autobús, llegint, fumant, bevent, entre disputes i retrobaments familiars. Totes les olors, els sospirs i els crits, les morts i els parts, les llàgrimes i les rialles, les ferides i les cures, les carícies, les esgarrapades, la vida i la mort de cada dia, són silencis i paraules tatuades sobre la pell.

Hem partit de les seves narracions, plenes de modernitat i llibertat, formal i moral, i hem viatjat fins als anys 60, 70 i 80 del del continent nord-americà per trobar-nos amb la seva visió de la vida i la mort: directa, valenta, crua, plena de tendresa i d’ironia. Us convidem a seure, deixar passar el temps plàcidament i escoltar.

Si esteu interessats en veure aquest treball, envieu un correu a info1@eolia.cat.

Aviat rebreu informació sobre les properes mostres.

 

Share
Fes-me una perduda

Molt aviat podrem riuren’s de “l’imbècil que va inventar el mite de la superwoman” al Teatre Eòlia.

Una comèdia musical que ha escrit Mercè Sàrrias i ha dirigit Miguel Casamayor; amb les actrius Mònica Glaenzel, Maria Pau Pigem i Eli Iranzo. 

#fesmeunaperduda

Un dia Anna-Sílvia-Raquel es divideix, d’una dona amb un nom que ja no recorda, n’apareixen tres. El seu desig de complir com a professional, és una arquitecta excel·lent, com a mare, fa el que pot, i com a amant, li agradaria una mica més, explosiona i la converteix en una personalitat dividida en tres. Així, per triplicat, haurà d’enfrontar-se al dia que li espera: fa temps que els astres li estan en contra, però avui s’han girat del tot.

#fesmeunaperduda

Pots seguir els maldecaps de la protagonistes a les xarxes socials! #fesmeunaperduda

Share
La Mort No Truca

La Mort No Truca torna al Teatre Eòlia després d’haver participat a la primera Mostra de Creadors Emergents el setembre passat del Teatre Eòlia. Després d’una bona acollida, tornen dins la programació oficial per ensenyar-nos que lo mort no truca, no t’avisa, no t’envia un whatsapp i no hi entén de publicacions a facebook. Així que no desaprofitis el teu temps i vine a veure aquesta  tragèdia musical abans no sigui massa tard!

Del 15 al 19 de març!  COMPRAR ENTRADES

Share
AUDICIONS 16/17 al Teatre Eòlia

Cada any, els alumnes de 4t d’ESAD de l’escola superior d’art dramàtic Eòlia, presenten al Teatre Eòlia les Audicions. És un petit muntatge on cada futur graduat es mostra individualment davant d’un públic amb l’objectiu de promocionar-se.

Enguany, tenim dues audicions. Per l’especialitat de Teatre Musical hem pogut comptar amb David Pintó, Mariona Castillo i Joey Bates en la direcció i es podrà veure els dies 30, 31 i 1 a les 20:30 h al Teatre Eòlia.

En l’especialitat de cinema i TV hem pogut comptar amb Israel Solà en la direcció i en la dramatúrgia i podeu veure el treball els dies 3, 4 i 5 de febrer (divendres i dissabte a les 20:30 h, diumenge a les 18 h).

 

Per reservar l’entrada heu d’enviar un mail a teatre.eolia@gmail.com

Entrada general: 10€ / Alumnes: 5 €

+ INFORMACIÓ 

 

Share
Deixalles, de la Peleona.

LA PELEONA, prepara un nou espectacle: DEIXALLES. La seva propera aventura ja està de camí i s’estrenarà  el proper 1 de març al Teatre Eòlia.

Val la pena sacrificar-se, per algú o alguna cosa?

S’han d’oblidar, les coses desagradables?

T’agraden les cançons antigues?

Els somins són realitat o ficció?

Jugues a escacs?

Segueix-nos per no perdre’t cap detall! @teatreolia @CiaLaPeleona 

+info

Share
Arnau Tordera va encetar el #MondayMonday 2017

El passat dilluns 16 de gener va començar el cicle #MondayMonday de la temporada amb @ArnauTordera i el seu espectacle Arnau Tordera i les dones. Antoni Font Mir en la direcció, de la Maria Mauri al piano i Estel Tort (finalista de la Marató de Soliestes #MondayMonday) a la veu, van crear un ambient càlid, proper i íntim…

El cicle segueix! Us hi esperem!

Share
Mobile version: Enabled