Loading the content... Loading depends on your connection speed!

TEL. 933 192 397
Per Sant Jordi, deixa’t seduir pels musicals! #BigMonday 2018

BIG MONDAY 2018

Deixa’t seduir pels musicals! BIGMONDAY2018

El Teatre Eòlia presenta un recull dels seus millors concerts de teatre músical del cicle #MondayMonday i ho fa amb un espectacle musical de gran format en una data i un lloc molt especial, aquest Sant Jordi 2018 es presenta el #BigMonday al Teatre Poliorama.

#MondayMonday, és un cicle de concerts inspirat exclusivament en el món dels musicals, ideat pel Teatre Eòlia. Un cicle que ens apropa a aquelles peces que normalment hem escoltat sempre als grans escenaris de la mà de les veus més conegudes del panorama català.
En solitari, els artistes, s’acosten a un públic molt proper per interpretar les cançons que formen part del nostre imaginari musical. Un format íntim i acollidor i amb uns concerts de gran qualitat musical i amb un gran èxit de públic.

Un cop l’any, el #MondayMonday es fa gran, per convertir-se en #BigMonday. Un  espectacle musical  format per les veus més rellevants que han participat en el cicle.  Ara, els solistes de la temporada s’uneixen   per fer un concert conjunt. Carlos Gramaje, Toni Viñals, Judith Tobella acompanyats per artistes d’altres edicions , com ara  Mone Teruel i Mariona Castillo. Aquests són els noms de la vetllada, acompanyats per joves talents que van ser finalistes de la Marató de Solistes: Júlia Sardà, Raquel Jezequel, Mar Puig, Aina Ros i Júlia Díaz.

Sota la direcció de David Pintó i Josep Maria Segura, i amb la direcció musical de Marc García Rami, l’espectacle és acollit pel Teatre Poliorama el proper 23 d’abril del 2018 a les 20.30 h.

 

  •      Solistes: Carlos Gramaje, Mone Teruel, Toni Viñals, Mariona Castillo i Judith Tobella
  •     Amb: Júlia Sardà, Mar Puig, Aina Ros, Estel Tort, Raquel Jezequel i Júlia Díaz.
  •     Direcció: David Pintó i Joan Maria Segura
  •     Direcció Musical: Marc García Rami
    Més informació i venta d’entrades AQUÍ 
Share
Ara.cat escriu sobre Úters Penedits.

ARTICLE DEL DIARI ARA.CAT- PLAY

https://play.ara.cat/escenes/Raons-voler-Uters-penedits-lEolia_0_1970802904.html

Raons per no voler ser mare: ‘Úters penedits’ a l’Eòlia

No és exactament que hagi deixat de ser tabú. Però com a mínim ja comencen a fer gruix les veus disposades a parlar-ne: la maternitat pot ser una profunda font de frustració. Fins al punt de renegar-ne. Això és el que fa l’escriptora suïssa Corinne Maier a Úters penedits, un monòleg teatral en què una mare fa una anàlisi íntima de l’experiència. L’aborda amb un argumentari sòlid i divers, però el balanç se salda en vermell.

Pere Sagristà és el director de l’espectacle, que es presenta del 8 a l’11 de març al Teatre Eòlia amb motiu del Dia Internacional de la Dona. Sagristà va llegir amb molt interès el polèmic llibre de Maier No kid. 40 bones raons per no tenir fills. “Em va atraure molt el seu to sarcàstic i corrosiu”, explica. Es va posar en contacte amb l’autora i en quinze dies Maier li va passar una versió per a teatre, que Sagristà va estrenar en castellà l’any 2013 amb una companyia de Saragossa. Sara Visac i Marina Bou són les dues actrius de la versió catalana; dues veus per a una sola mare carregada de pedres a les sabates pel fet de ser-ho. “Comença dient que quan un fill apareix a la teva vida et pren tot el protagonisme i t’anul·la. És com una hipoteca a 20 o 30 anys i quan acabes de pagar-la ja en tens 60, 70 o fins i tot 80”, explica el director.

Sempre sota un prisma sarcàstic, el viatge reflexiu de la dona per la seva maternitat inclou també l’autocrítica respecte a una educació que converteix els nens d’avui en criatures egocèntriques fins i tot quan són adultes. Úters penedits abunda en la trajectòria d’un director amb una gran sensibilitat cap a l’univers femení, que ha tractat en un bon grapat d’obres. Entre elles Totes culpables, una reflexió de la periodista Martine Tartour sobre la necessitat de les dones, arribades a una certa edat, de ser mares. “La protagonista d’aquella obra podria ser la mateixa que la d’aquesta, l’abans i el després”, diu el director.

Audicions 2018

L’Audició és un petit muntatge on cada futur graduat de la nostra escola es mostra individualment amb l’objectiu de promocionar-se davant d’un públic de professionals del sector de la producció, càsting i distribució.

Enguany, tenim dues audicions.

Per l’especialitat de Teatre Musical hem pogut comptar amb la direcció de David Pintó i Marc García Rami. L’espectacle es titula FER COMÈDIA ÉS UN DRAMA. El punt de partida ha estat treballar la comèdia d’escenes de dramaturgs catalans com Sergi Belbel, Guillem Clua, Pep Anton Gómez i Xavi Bertran; i el drama de temes del compositor alemany Kurt Weill.

Es podrà veure del 29 al 31 de gener del 2018 a les 20.30h al Teatre Eòlia.

La següent Audició és la de l’especialitat de cinema i televisió. EL CONTE DE LA CRIADA, sota la direcció de Carol López. Una adaptació teatral de la novel·la  de Margaret Artwood i la sèrie de televisió de Bruce Miller  The Handmaid’s Tale.

Es podrà veure del 2 al 4 de febrer 2018. Divendres i dissabte a les 20.30h  i diumenge a les 18h al Teatre Eòlia.

MÉS INFORMACIÓ 

Share
BELLESA, BELLESA. UN CABARET DEFORMAT de la cia. Fac Òf, guanyadors del festival Mostra’t 2017

MOSTRA’17

Moltes companyies han passat per la catifa vermella del Centre Cívic Parc-Sandaru per celebrar #PongoGala, l’entrega de premis del Festival Mostra’T presentada per El Flaco i amb la col·laboració especial de Carme Sansa com a Padrina del Mostra’T 2017.

La companyia guanyadora Cia. fac-òf amb l’espectacle “Bellesa, Bellesa. Un Cabaret deformat”, formarà part de la nostra programació durant 4 dies (de l’1 al 4 març). També han guanyat el premi a la Millor dramatúrgia, Millor vestuari i Millor actriu (Júlia Calzada).

En aquest enllaç https://salasandaru.wordpress.com/…/12/18/and-the-winner-is/. podeu veure tots els premis i els artistes que han participat en el Festival Mostra’t d’aquest any!

FELICITATS A TOTES LES COMPANYIES!

Share
NOVA CONVOCATÒRIA RESIDÈNCIES ESPAIS DE CREACIÓ EÒLIA I+D

NOVA CONVOCATÒRIA RESIDÈNCIES ESPAIS DE CREACIÓ EÒLIA I+D

Eòlia vol seguir recolzant les joves companyies de dins i de fora de l’escola, però ara amb més infraestructures. L’Espai i+d, ubicat al carrer Bailèn 25 de Barcelona, compta amb un equipament de 300m², dividits en quatre espais: una sala d’assaig de 85 m² i tres espais de suport que es poden articular en el seu ús.Els espais de creació, a part de ser la seu de la Companyia Eòlia, i de ser un viver de noves dramatúrgies, nous projectes i noves companyies pels alumnes graduats o a punt de graduar-se, allotjaran residències de companyies externes via concurs, obert a tota la ciutat, i que puguinvincular els seus projectes amb el Teatre Eòlia.

Tant les companyies professionals com els grups emergents que necessitin un espai d’assaig que encaixi amb l’oferiment d’espais d’assaig d’Eòlia i que tinguin un projecte concret a desenvolupar, podran presentar-se a aquesta convocatòria.

Fes click per més informació! 

Share
Presentació temporada 17/18

El Teatre Eòlia va presentar el passat 21 de setembre la seva segona temporada sencera (i estable) mostrant que estan creixent cada dia més. La seva aposta continua sent pels creadors i intèrprets emergents i el Teatre Necessari, fent referència a tot el que té a veure amb la memòria, la identitat, els fets silenciats, les persones excloses, el teatre documental i les històries que s’han de saber.

La Mostra de creadors/intèrprets emergents enceta la temporada i comptarà amb dues obres molt properes i centrades en els sentiments humans: Un i un, no sempre són dos (del 28 de setembre a l’1 d’octubre), que parla sobre la pèrdua de la parella i com s’afronta; i Entre (del 5 al 8 d’octubre), obra que tracta de la memòria silenciada.

Seguint la temporada, trobem El CID de Pierre Corneille (del 19 al 22 d’octubre) i La casa de Bernarda Alba (del 25 al 29 d’octubre) de Federico García Lorca, dues obres contextualitzades en temps passats però que tracten temes que remouen consciènces actuals. En aquests espectacles els personatges femenins són claus, com també ho són en 90 Minutos (del 16 al 26 de novembre) amb Cristina Vallribera de protagonista, i L’esfondrament de la casa Usher (del 16 al 26 de novembre), obra creada a partir dels textos d’Edgar Allan Poe i interpretada per Núria Montes.

La programació també inclou comèdia, amb la proposta de Paco Mir que ens mostra una adaptació fidel al contingut i al llenguatge dels contes de Pere Calders amb Invasió Subtil (de l’1 al 5 de novembre). Una altra proposta la trobem amb T.I.C.S Secret Technology Improvisation Company (11 i 12 de novembre), un “arriscat” espectacle d’Improvisació teatral de la cia Discret Impro, que vol connectar públic i actors.

El Teatre Necessari és el tret característic del Teatre Eòlia i la seva temporada, de la qual formen part obres com KHÂLID. L’heroi cosmològic (del 29 de novembre al 2 de desembre), CINCO TONOS DE AZUL (del 14 al 16 de desembre), Les associades al club dels ÚTERS PENEDITS (del 8 a l’11 de març) o El rey del Gurugú (del 4 al 15 d’abril). Tots aquests són espectacles que giren al voltant de temes reals que es troben a la nostra societat i que ens toquen de ben a prop com la immigració, l’embaràs, el dol o la innocència.

Cicle #MondayMonday

El que va començar sent una sèrie de concerts de petit format inspirada en el món dels musicals i una manera diferent d’apropar-se a les peces més conegudes del gènere, s’ha fet gran. En aquesta edició va més enllà, i portarà alguns dels seus millors concerts al Teatre Poliorama sota el nom de #BigMonday.

MondayMonday està pensat per a tot tipus de públic: tant per als amants del musical, que podran viure’l d’una manera més propera i intensa, com per aquells espectadors i espectadores que es vulguin iniciar en aquest gènere tan popular des de la distància curta.

Aquest any comptarà amb Carlos Gramaje el dia 11 de desembre, Toni Vinyals el 12 de febrer i Judith Tobella el 5 de març. Un any més, aquests grans artistes estaran acompanyats pels finalistes que surtin de la Marató de SoliSteS MondayMonday.

El Teatre Eòlia acosta l’òpera a tots els públics

El cicle #ÒperaGlam reivindica la proximitat de l’òpera amb el públic i també la mirada d’un director o directora que plantejarà un joc escènic a l’espectador i, alhora, potenciarà la creativitat dels intèrprets.

Preus populars per difondre el gènere de la lírica amb artistes professionals que interpretaran peces de Verdi, Puccini o Mozart, entre molts d’altres.

I moltes més activitats!

El Teatre Eòlia vol ser un centre cultural de proximitat per la gent de Barcelona, per això participa i organitza múltiples activitats. 

Una d’elles és el Grup de recerca, una col·laboració entre professionals i estudiants d’Eòlia Escola Superior d’Art Dramàtic que implica un procés d’investigació i creació culminant en la mostra del material teatral generat, i compartint les hipòtesis i les conclusions de la recerca amb el públic. D’aquesta manera es proposen reflexions i experiències que es complementen amb l’espectador.

Una altra acció serà la que el Teatre Eòlia celebrarà el dia 3 de desembre, Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, un “Vermut sense límits”. Serà una mostra escènica de peces curtes basades en la improvisació on hi participaran integrants membres del projecte Teatre Sense Límits de l’Escola Eòlia i del Grup ACELL (Federació Catalana d’Esports per a Disminuïts Psíquics).

També, aquest any, Eòlia és l’espai escollit per programar les peces guanyadora del Festival Mostra’t, que formarà part de la programació del Teatre Eòlia de l’1 al 4 de març i, a més, el mateix teatre també mostrarà l’exposició de fotografies del projecte Ma’isha, una acció per donar cobertura al col·lectiu femení i adolescent pakistanès.

Share
L’ICUB crea una línia de subvencions per fomentar la creació de projectes artístics emergents d’arts escèniques
  • Les companyies d’arts escèniques emergents es podran assegurar recaptar l’import equivalent al 75% de l’ocupació de la sala
  • A més, durant el mes de setembre, estaran obertes altres quatre convocatòries d’ajuts per a entitats del sector cultural de la ciutat de Barcelona
  • Enguany, per primer cop, també es podran acollir sales de cinema a dues línies d’inversions com ja ho fan altres espais culturals

 

L’Institut de Cultura a través de la seva línia de subvencions, obre convocatòria per a un nou ajut adreçat a les companyies d’arts escèniques emergents. L’objectiu principal d’aquesta subvenció, dotada de 260.000€, és facilitar que les noves companyies s’atreveixin a donar el pas per accedir als teatres de la ciutat i alhora afavorir que els teatres siguin receptius als nous projectes.

Les companyies a les quals s’adreça l’ajut han d’haver fet com a mínim un espectacle professional però no han d’haver exhibit més de dos produccions a la ciutat de Barcelona, i rebran una ajuda corresponent a la diferència entre la recaptació de taquilla obtinguda i el 75% de la ocupació possible de la sala.

Per tal d’acollir-se a aquests ajuts, la companyia ha de disposar d’un contracte real amb una sala de teatre de Barcelona amb un aforament màxim de 300 butaques i ha de representar les funcions un mínim de 4 dies i un màxim de 28. A través de la subvenció, l’ICUB li assegura a la companyia els ingressos (segons condicions del contracte) del 75% de l’ocupació sempre que ompli un mínim del 25%.

Un cop realitzada la representació s’abonarà l’import de la diferència entre l’ocupació realment realitzada (sempre que superi el 25%) i el 75% potencial, al preu de l’entrada efectivament cobrat, fins a un màxim de 12.000€ per companyia, sempre i quan les seves despeses d’explotació de l’espectacle siguin superiors.

Més ajuts i més ben adaptats al sector de la cultura

Aquesta nova convocatòria se suma a les subvencions específiques que ja es convoquen des de l’ICUB, i que suposen un augment de la inversió en el desenvolupament cultural de la ciutat alhora que treballen amb la finalitat de satisfer les necessitats de les diferents realitats del sector.

En aquesta línia, durant el mes de setembre i octubre -cada convocatòria té unes dates diferents dins d’aquest període-, també estarà oberta la convocatòria per demanar els ajuts sobre l’import equivalent a la quota líquida de l’IBI (dotada amb 500.000 €) i les diferents línies d’inversió per a rehabilitació, inversió i adequació d’equipaments (ateneus, espais culturals independents, cinemes, llibreries i locals de música en viu), als quals es destinaran 1.500.000 €.

Noves subvencions al sector del cinema

Per primer cop, tant les subvencions referents a l’IBI com les previstes per la millora d’equipaments, també estaran adreçades als cinemes de la ciutat amb un màxim de 5 sales d’exhibició. D’aquesta manera, amb aquesta normativa l’Institut de Cultura tanca el cercle dels diferents sectors: hi podran accedir els teatres, els ateneus, les sales de música, les llibreries i ara també els cinemes.

 

Share
Convocatòria Mostra’t 2017

Dins la seva línia de suport a la creació i a les arts escèniques, el Centre Cívic Parc Sandaru convoca la VII edició del MOSTRA’T, amb l’objectiu d’oferir la SALA SANDARU com a espai d’exhibició per a companyies emergents interessades en presentar la seva obra davant de públic i professionals del sector.

A partir de votació popular, i de la decisió d’un jurat constituït i vinculat amb el centre cívic i el món del teatre, s’atorgaran dos premis.

Premi Públic: Dotació econòmica de 200€.

Premi Mostra’T: Aquest consistirà en formar part de la programació durant 4 dies (de l’1 al 4 març) al TEATRE EÒLIA, la possibilitat d’establir-se com a residència del gener al juliol del 2018 al Centre Cívic Parc Sandaru, actuar amb un nou espectacle dins el Mostra’T 2018, a més d’una dotació econòmica de 400€.

El veredicte  es donarà a conèixer el mes desembre del 2017, en un acte de cloenda a la Sala Sandaru.

Podeu consultar les bases a la pàgina del MOSTRA’T 

Share
NOMÉS 3 DIES al Teatre Versus

NOMÉS 3 DIES va sorgir de la primera Mostra de Creadors Emergents la passada temporada 2016-2017. Va ser el treball de final de carrera de Victòria Boixadera, ex-alumne de l’escola superior d’art dramàtic Eòlia.  Gràcies a l’èxit que va tenir ara podreu veure el musical NOMÉS TRES DIES al Teatre Versus del 13 de desembre al 28 de gener. 

NOMÉS TRES DIES
L’Edgar és escriptor. Un escriptor que no escriu, que no es mou. Un artista desil·lusionat pel món que l’envolta. Un creador que no té forces ni ambició per crear. Un escriptor que no escriu, que no es mou.

Que no viu.

Incapaç de pensar en el demà. Incapaç d’entendre que el nostre temps és limitat i que, quan menys t’ho esperes, s’esgota la sorra del rellotge. La mort no truca. Es presenta sense avisar. I sega tots els demà per venir.

L’Edgar és escriptor. Un escriptor que rep sobtadament la visita de la mort. I aquesta li dóna tres dies. Tres dies. Tres dies per aprendre a viure. A aprofitar el temps. A prendre decisions. Tres dies per fer allò que no has pogut fer la resta de la teva vida. Tres dies per assolir la gesta més gloriosa de totes: Deixar petjada, demostrar que has existit, que has estat fidel a tu mateix i, amb sort, poder trobar l’autèntica dignitat. I poder morir en pau. Tenim un temps limitat. S’esgota la sorra del rellotge. I la mort mai no truca.

FITXA ARTÍSTICA
Direcció: Victòria Boixadera
Dramatúrgia: Marcel clement
Música de: Mateu Bauçà
Lletra: Marcel Clement
amb
Tasio Acezat
Anna Mestre
Marcel Clement

Share
Mostra d’Intèrprets Emergents

Ja arriba la Mosta d’Intèrprets Emergents d’enguany i  encetem amb el taller de final de carrera dels alumnes que enguany es graduen en interpretació.

DETERGENT, SOMNÍFERS I HUEVOS RANCHEROS és un espectacle adaptat i dirigit per Pau Carrió a partir de contes de Lucía Berlín.

Dones de fer feines, infermeres, recepcionistes, alumnes, germanes, mares, àvies, amigues, amants… Moltes veus en una sola dona i moltes dones en una sola veu.

Lucia Berlin escriu des de les sales d’espera dels hospitals o mentre treballa netejant cases, a l’autobús, llegint, fumant, bevent, entre disputes i retrobaments familiars. Totes les olors, els sospirs i els crits, les morts i els parts, les llàgrimes i les rialles, les ferides i les cures, les carícies, les esgarrapades, la vida i la mort de cada dia, són silencis i paraules tatuades sobre la pell.

Hem partit de les seves narracions, plenes de modernitat i llibertat, formal i moral, i hem viatjat fins als anys 60, 70 i 80 del del continent nord-americà per trobar-nos amb la seva visió de la vida i la mort: directa, valenta, crua, plena de tendresa i d’ironia. Us convidem a seure, deixar passar el temps plàcidament i escoltar.

Si esteu interessats en veure aquest treball, envieu un correu a info1@eolia.cat.

Aviat rebreu informació sobre les properes mostres.

 

Share
Mobile version: Enabled