El Teatre Eòlia va presentar el passat 21 de setembre la seva segona temporada sencera (i estable) mostrant que estan creixent cada dia més. La seva aposta continua sent pels creadors i intèrprets emergents i el Teatre Necessari, fent referència a tot el que té a veure amb la memòria, la identitat, els fets silenciats, les persones excloses, el teatre documental i les històries que s’han de saber.
La Mostra de creadors/intèrprets emergents enceta la temporada i comptarà amb dues obres molt properes i centrades en els sentiments humans: Un i un, no sempre són dos (del 28 de setembre a l’1 d’octubre), que parla sobre la pèrdua de la parella i com s’afronta; i Entre (del 5 al 8 d’octubre), obra que tracta de la memòria silenciada.
Seguint la temporada, trobem El CID de Pierre Corneille (del 19 al 22 d’octubre) i La casa de Bernarda Alba (del 25 al 29 d’octubre) de Federico García Lorca, dues obres contextualitzades en temps passats però que tracten temes que remouen consciènces actuals. En aquests espectacles els personatges femenins són claus, com també ho són en 90 Minutos (del 16 al 26 de novembre) amb Cristina Vallribera de protagonista, i L’esfondrament de la casa Usher (del 16 al 26 de novembre), obra creada a partir dels textos d’Edgar Allan Poe i interpretada per Núria Montes.
La programació també inclou comèdia, amb la proposta de Paco Mir que ens mostra una adaptació fidel al contingut i al llenguatge dels contes de Pere Calders amb Invasió Subtil (de l’1 al 5 de novembre). Una altra proposta la trobem amb T.I.C.S Secret Technology Improvisation Company (11 i 12 de novembre), un “arriscat” espectacle d’Improvisació teatral de la cia Discret Impro, que vol connectar públic i actors.
El Teatre Necessari és el tret característic del Teatre Eòlia i la seva temporada, de la qual formen part obres com KHÂLID. L’heroi cosmològic (del 29 de novembre al 2 de desembre), CINCO TONOS DE AZUL (del 14 al 16 de desembre), Les associades al club dels ÚTERS PENEDITS (del 8 a l’11 de març) o El rey del Gurugú (del 4 al 15 d’abril). Tots aquests són espectacles que giren al voltant de temes reals que es troben a la nostra societat i que ens toquen de ben a prop com la immigració, l’embaràs, el dol o la innocència.
|